Friday 10 February 2012

#5 : TemanTapiMesra

Karangan saya bertajuk ......
Huraikan pendapat saya tentang keburukan memendam perasaan terhadap seseorang dan karangan ini di tujukan kepada -perempuan G xp haha

Peribahasa melayu ada menyatakan rambut sama hitam ,hati masing-masing, lain dulang lain isinya,lain orang lain hatinya,banyak udang banyak garam,banyak orang banyak ragam.Memendam perasaan terhadap seseorang bukan lah sesuatu yg janggal pada era globalisasi ini.Sebagai seorang manusia ,kita dikurniakan dengan pelbagai pancaindera dan manusia bukanlah haiwan robotik yang tidak mempunyai rasa dan jiwa.Sebagai seorang kawan saya bebas memberi pandangan dan pendapat tetapi masalahnya ,saya mahu memberi pendapat tetapi tidak rela dikritik.Ruang ini dijadikan sebagai medium 'melayan perasaan' dan tempat untuk meluahkan isi hati atau perasaan yang tekandung dalam hati xp

Bertepuk sebelah tangan tak akan berbunyi.Memendam perasaan ,perkataan ini lebih sinonim dengan perempuan.Wajar kah perempuan meluahkan perasaan terlebih dahulu ? Yang dikejar tidak dapat ,yang dikendong berciciran ,begitu lah pendapat saya .Mengapa perlu menunggu perkara yang tidak pasti? Situasi ini menjadi perencah dominan dalam kebenjatan moral masyarakat .Mutakhir ini, perempuan lebih cenderung untuk memikat lelaki ,sedangkan burung betina juga menunggu burung jantan untuk memikat nya ,mengapa perlu terburu-buru?Keburukan memendam perasaan terhadap seseorang ada lah

tiada sebenarnya .
saya malas nak cari point tulis pepanjang xp haha ,
khas kepada perempuan G ...kita seharusnya melangkah dengan seribu kekuatan dan pepatah anda ada menyatakan ,Kalau ada jodoh takkan ke mana :)
Pada pendapat saya ,anda sedang menunggu si dia untuk menunjukkan perasaannya secara izhar dan tidak rugi sekiranya mempraktikkan elemen tolak ansur bagi membongkar kemelut yang berada dalam kotak fikiran.Kita tidak ingin menjadi masyarakat yang terbelenggu dengan cara berfikir yang sempit dan tidak berfikir di luar kotak.Sebagai teman ,saya menyokong sikap anda walaupun si dia kelihatan lembab dan tonggong xp saya akan sentiasa menyuntik semangat bagi menggalakkan usaha anda dan tidak ingin keadaan menjadi seperti mencurahkan air ke daun keladi .

Lolll dah aku malas nak tulis !haha kbye muahmuah xp
pfffft =,=' by Sharina